Archiwum z miesiąca Wrzesień 2019

15-lecie ŚDS w Cieszanowie

W dniu 18. 09. 2019 r. reprezentacja naszego ŚDS uczestniczyła w 15-leciu ŚDS
w Cieszanowie. Spotkanie odbyło się w „Leśnej Chacie” w Kowalówce. Gratulujemy Panu Kierownikowi, pracownikom i uczestnikom z okazji jubileuszu oraz życzymy sukcesów
w dalszej pracy.

„Pokoloruj mój świat”

W dniu 04. 09. 2019 r. w Domu Ludowym w Cergowej odbyła się uroczysta Gala podsumowująca realizację projektu pt. ”Pokoloruj mój świat”.
W ramach projektu, realizowanego przez Stowarzyszenie Miłośników Cergowej odbyły się warsztaty plastyczne dla naszych Uczestników oraz zaprzyjaźnionych placówek z Brzozowa i Nowego Żmigrodu. Powstał także mural na ścianie domu ludowego w Cergowej inspirowany powstałymi pracami. W dniu gali dokonano wręczenia nagród uczestnikom z 3 ŚDS –ów i z Dukli oraz uroczystego odsłonięcia muralu.
W ramach projektu zorganizowano także wspólną wycieczkę do Sanoka, gdzie oglądano zbiory Muzeum Historycznego.

Wyjazd nad morze.

W dniach od 28. 08. do 2.09. 2019 r. grupa Uczestników z Panią Dyrektor Bogumiłą Dymek –Urynowicz i terapeutką – p. Moniką Gołąbek, przebywała na wycieczce w Jantarze, Stegnie i Gdańsku.
Wraz z nami pojechali nasi przyjaciele z Krosna, Zagórza i Leska.
W Jantarze zwiedzaliśmy okolicę oraz spacerowaliśmy nad morzem. Były spólne atrakcje dla uczestników wycieczki, przygotowane przez właścicielkę ośrodka „Bursztyn” –
np. dyskoteka, ognisko.
W Stegnie zwiedzaliśmy Muzeum Bursztynu, gdzie zapoznaliśmy się z ciekawymi informacjami na temat powstawania bursztynu, wydobywania oraz zastosowania.
W piątek 29. 08. zwiedzaliśmy Gdańsk. To miasto pełne zabytków i ciekawej architektury. Tydzień pobytu nad morzem szybko minął i trzeba było wracać do domu. Niezapomnianych wrażeń dostarczyła nam także przejażdżka pociągiem „Pendolino”.

Wycieczka do Kazimierza Dolnego i Nałęczowa.

W dniach 22-23 .08. 2019 r. odbyła się wycieczka do Czarnolasu, Kazimierza Dolnego, Puław i Nałęczowa.
Wyjechaliśmy z Cergowej ok. 5.30 do Czarnolasu. W XIX-wiecznym dworku Jabłonowskich ma swoja siedzibę Muzeum Jana Kochanowskiego, gdzie zwiedzaliśmy wystawę dokumentująca życie i twórczość poety. Następnie spacerowaliśmy po parku w którym rosłą słynna lipa. Później pojechaliśmy do malowniczego Kazimierza Dolnego, gdzie w przerwie zwiedzania zjedliśmy obiad w restauracji. W Kazimierzu spacerowaliśmy po zabytkowej starówce z renesansowymi kamienicami, zwiedzaliśmy Zamek, Basztę. Następnie płynęliśmy statkiem po Wiśle. Wieczorem przyjechaliśmy do hotelu w Puławach na kolację i nocleg.
Na drugi dzień, po śniadaniu, zwiedzaliśmy muzeum rodziny Czartoryskich, mieszczące się
w barokowym pałacu. Tam również spacerowaliśmy po pięknym parku krajobrazowym, w którym znajdują się m. in. Świątynia Sybilli, Domek Gotycki, Pałac Marynki, Domek Grecki, Domek Żółty, Altana Chińska, Brama Rzymska. Następnie pojechaliśmy do Nałeczowa- miasta z którym związani byli Bolesław Prus czy Stefan Żeromski. W Nałęczowie odbył się spacer po uzdrowisku, kupiliśmy pamiątki, zjedliśmy smaczny obiad i udaliśmy w drogę powrotną.